Om 75 dagar.

Tänk att idag är det prick 75 dagar kvar tills jag tar mitt pick och pack i en resväska och flyttar till Glasgow. Jag vet inte riktigt var tiden tog vägen. Det känns som att det var nyss jag fick idén, som att det var nyss jag var där och gick på öppet hus och skrev på mitt personal statement och hade ångest över ansökan. Och sen plötsligt flyttade jag till Frankrike, fick massa antagningsbesked, hoppstudsade runt av glädje i lägenheten på 5 Rue du Griffon, tog ett beslut och sa ja och nu plötsligt är det mitt i sommaren och om cirka två månader flyttar jag dit?
 
Jag både vill och inte vill att de kommande 75 dagarna ska ila förbi och att 8 september snart ska vara idag.
 
Kan fortfarande inte riktigt förstå att denna stad snart kommer vara mitt hem?? Hur är det ens på riktigt?
 

Kommentera här: