London dag IV.

I, II, III.
 
Heyo, gissa vem som har fått låna en analog kamera av sin pappa, och som tänker testa på den så fort jag fixat batteri och film? Jag! Har velat testa att fota analogt ett tag, och bara att lära mig mer om foto överlag, så detta ska bli super. Men ja, här kommer lite mer London:
 
Vår fredag i London började på British Museum. När vi kom till Sutton Hoo-hoarden fastnade jag i en halv evighet, så Mirja-Li gick vidare utan mig och historienörd som jag är så tog jag år och dar på mig att kolla klart på översta våningen, så det var först kanske två timmar senare som jag letade reda på Mirja-Li igen. 
 
Vi åt lunch på The Blackfriar, Mirja-Li försökte ta en bild på mig men det blev mest bara suddigt, vilket en ju kan se.
 
På kvällen hängde vi på National Portrait Gallery samt National Gallery. Båda två hade kvällsöppet, och det var massa folk där. Så himla mysig fredagkväll.
 
När klockan började närma sig nio bestämde vi oss för att gå, så vi gick bland annat förbi Buckingham Palace i vårt sökande efter en mataffär som sålde Ben & Jerry's. När vi väl införskaffat glass åkte vi tillbaka till hotellet, åt vår glass och sen somnade vi.
 
 

Kommentera här: