Ett palats och lite blommande träd.

I torsdags vaknade jag upp i Polmont, hemma hos Becca, eftersom vi skulle ut på äventyr. Så efter frukost klättrade vi in i hennes bil (jag höll först på att öppna dörren till högersidan för att sätta mig på passagerarsätet tänkte jag, men det gick ju inte riktigt). Ut på vägarna och bort till Linlithgow åkte vi.
Parkerade bilen vid Aldi gratis, och promenerade hit, till Linlithgow Palace:
 
Mary Queen of Scots var född här år 1542, och mina skotska historiekunskaper från förra terminen kom till god användning då vi upptäckte. Historia är ju så kul.<33
 
Efter Linlithgow Palace köpte vi varsin meal deal på Tesco (standard utflyktslunch) och sen körde vi vidare till Blackness Castle, men de bilderna kommer sen pga en vill ju inte överväldiga folk med alldeles för många bilder i ett tänker jag.
 

Kommentera här: