Helensburgh.

Igår lördag, klockan 11, möttes jag och Dana upp på Partick station för att ta tåget. 
 
På vägen satt Dana och researchade till en uppsats hon skulle skriva, och efter ett tag kom vi så fram till Helensburgh, en liten stad inte långt från Glasgow.
 
Medan Dana besökte Hill House, som byggdes av Mackintosh på tidiga 1900-talet, och diskuterade lampskärmar med kuratorn och samlade material till sin uppsats i history of art, så promenerade jag runt i omgivningen. Fick hälsa på massa hundar och se snöklädda berg, och om vartannat snöade det på mig och så sken solen och ibland fick jag både och på samma gång.
 
Men så var Dana färdigutforskad, och mina kinder var kalla av kylan så vi promenerade ner till centrum av den lilla staden igen, fann ett fik och åt mac & cheese och delade på en bit kaka och försökte värma upp oss innan det bar av ner till en liten promenad vid vattnet.
 
Kylan gjorde ju sig till slut påmind än en gång, så vi bestämde oss för att gå tillbaka till stationen och ta första bästa tåg hem till Glasgow igen. Och idag bär det av till Stirling för att besöka slottet och upptäcka mer av detta lilla land. Speciellt som det bara är en vecka kvar till vårlovet och exams närmar sig snabbt, så en får ju passa på nu när det fortfarande bara är lugnet före stormen.
 

Kommentera här: