Det var vår i en vecka, och sen kom snön.

Igår på morgonen väcktes jag av rop utifrån. Min första tanke var att klockan var fyra på morgonen och folk var påväg hem från en utekväll, men då mobilen lystes upp visade skärmen 7.32. Så jag kikade ut genom gardinerna och såg att folk hade snöbollskrig precis utanför. Förra veckan hade vi 12 plusgrader och solsken, jag gick med jeansjacka och njöt som bara den. Men så hejhopp la sig plötsligt ett tjockt lager snö över hela staden, universitetet stängde och jag har i stort sett bara hängt inomhus, druckit te och försökt skriva på min sista uppsats.
 
Felicia kommer hit imorgon (!!!) och jag hade hoppats bjuda på vårväder, men verkar som att vi kommer få traska runt i snö (eller kanske har hunnit bli slask tills dess). Men vädret kanske inte gör så stor skillnad, viktigaste är ju att hon är här och vi ska äta sötpotatis- och auberginegryta, dricka vin, åka till Edinburgh, dricka kaffe, gå ut och göra staden, och så ska vi se Imagine Dragons på söndag! Ska bli så väldigt, väldigt kul så jag vet då inte vad.
 
 

Kommentera här: